Renovering å en 30 åring!

Fullt upp med jobb på dagarna å ibland på kvällarna, umgås med Siri och nu även renovering!

Mormor och morfar (Siris då) var som sagt här i helgen. Siri fick mycket tid med mormor, medan Stefan å morfar började riva å dona på i rummet på övervåningen. Skönt att det äntligen är igång! Jag jobbade i fredags, så Siri fick som sagt vara med mormor, men de redde sig bara fint =) Sen på lördag så blev det stan för vi tjejer, medan gubbarna fortsatte snickra =) Blev en heldag med shopping å fika =) Siri fick en alldeles egen liten väska, vilken hon själv valt ut =) Mormor hittade även en vårjacka till henne, som fick följa med hem. Jag passade på att utöka vårgarderoben med lite kläder i 86, nog för att det ser lite stort ut nu, men Siri har 80 på de flesta kläder nu å detta är ju kläder som kommer att användas längre fram - så nu är det bäst att Siri äter sin gröt ordentligt =) Sen middag blev det för oss vuxna, men väl värd att vänta på, renstek med rotgrönsaker =) Gott! =)

Morfar och mormor åkte på söndagmorgon, men Siri hann med att säga hej då i alla fall. Å vi tackar så mycket för besöket och all hjälp och alla grejer!

Siri har börjat med att vakna väldigt tidigt. Två dar i rad nu har hon vaknat runt 6 och inte velat somna om. Så det kanske är slut på sovmorgnarna nu, tyvärr! Men idag blev det två lurar istället, en kortare före middag och det ledde i sin tur till att hon somnade runt 20.30, så kanske hon vaknar lite senare imorgon i alla fall, Stefan håller tummar å tår =)

Jag var å åt med kunder i jobbet igår kväll, trodde inte att det skulle bli så sent, men kom hem först 0.45! Puh! Och inte nog med det så blev det en utmaning för mig att delta i samtalen under kvällen, med tanker på att de bara pratades tyska. Var väl si så där 11 år sedan jag sist pratade själv, så måste erkänna att jag bara förstod hälften av det som sas =) Men men så kan det vara ibland! Fick möjlighet att återuppliva de gamla kunskaperna i alla fall =) Siri vakna som sagt före 6 idag, å jag som hade tänkt ta lite sovmorgon, men väl vaken, så var det lika bra att åka till jobbet. Slutade istället tidigare idag, så jag kunde hem å låta Stefan snickra vidare. Så nu finns det golv igen i rummet =)

Siri gillar verkligen att klä ut sig =) Spelar ingen roll om det är ett förkläder, mitt nattlinne, Stefans skjorta eller ett regnställ - allt är lika fint enligt henne! =) Sötnosan våran! =) Införskaffade nämligen ett regnställ igår, Stefan å Siri shoppade helt själva =) Hon fick prova det sen när vi kom hem, å det blev lite gråt när hon var tvungen att ta av sig den fina "prinsess" utstyrseln =) Så nu är det bara för slasket att komma på riktigt, Siri är ekiperad! =)

Får ju inte glömma att gratta BRORSAN i efterskott! Han fyllde nämligen 30 i söndags! Grattis grattis! Lite långt var det att åka ända till Frankrike för att bjuda på tårta, så det får vi ta när han kommer till Sverige nästa gång!

Jag vet att det är dåligt med bilder, men hoppas att jag kan fixa det senare! Nu måste jag nämligen sova en sväng!

Ha det bra och på återhörande!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Jennie

Synd att du inte fick dricka lite alkohol på middagen, brukar vara lite lättare att prata flytande "utländska" då... ;)



Ja, bävar för att Cornelia ska vakna såååå tidigt. Har varit strax innan 7 nu några dagar. Men idag sattes det upp en mörkläggningsrullgardin... Hoooooppas det fungerar!!



Må så gott, vi måste ses snart! =)

2011-03-24 @ 20:59:17
Postat av: Stefan

Här också Jennie. I morse struntade hon dock i det och vaknade kring 6, men efter lite mys så somnade vi om och sov till 8 :)

2011-03-25 @ 21:35:18
Postat av: Mattias

Tack för gratulationen!

2011-03-25 @ 22:31:06
URL: http://Hej!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0