Ingen bebis än i alla fall =)

Jag är fortfarande rund om magen, ingen lill-palt som tittat ut eller ens har försökt göra nån ansats till att titta ut =) Mitt gissningsdatum är imorgon, men jag börjar tvivla på att jag kommer att pricka rätt =)

Helgen som passerat var solig å varm - härligt! Mycket blev gjort på tomten, inte direkt av mig, men Stefan jobbade på bra =) Hela gräsmattan är mossriven, aningens mycket mossa blev det! Häcken runt altanen är borta, tack vare svärfar å röjsågen =) Å själva altanen är puts väck sedan tidigare i veckan. Ny postlåda står på plats och ett antal lass är körda till tippen!

Jag å Siri då, ja vi hjälpte kanske inte till så mycket med utestöket, var till lekparken i söndags å busade istället =) Siri sprang runt å jag rullade efter =) Nä, faktiskt, Siri är väldigt fascinerad av att sitta å leka med sanden, så har hon bara en hink å spade så roar hon sig jättebra sittandes på rumpan. Men såklart var vi tvungna att testa gungan, rutschkanan å alla de andra skojiga saker =)

Här om dagen kom vi på varför Siri troligen har haft lite svårt att somna om kvällarna - tand nr 10 har ju tittat upp, å ganska mycket! Det är en stortand uppe och vi som har hållit utkik efter att det ska komma en till nere istället. Ja, tänderna har ju kommit i lite konstig ordning, så det var väl inte så förvånande att vi missade denna. Men jag måste säga att hon blivit väldigt duktig på att låta oss borsta hennes små gaddar. Nu går det att borsta dem, utan att hon bara suger fast borsten. Stortjejen våran! =)

Vi har fixat ordning i Siris rum nu, egen säng, tagit upp leksaker och sen har jag skruvat ihop en docksäng jag hade när jag var liten =) Pippigardin sitter i fönstret och nu fattas det bara nått på väggarna. Siri tycker att det är kul att vara där å röja på, för att inte tala om att busa i sin säng, men än har hon inte haft ro att somna där. Vi har burit över henne när hon somnat, så att hon vaknar i sitt rum, så vi får väl se om det kanske hjälper henne att förstå att man faktiskt kan sova där också å inte bara busa =) 

Imorgon så är jag ledig, skönt =) På schemat står kyrkis, ute i lekparken och sen besök hos barnmorskan.

Nu ska jag se TV å sen blir det nog sängen. Har haft några störningsmoment de senaste nätterna =) Siri var nämligen vaken mellan ca 2 och 5 härom natten och igår blev det för det första lite väl sent innan jag kom isäng, bara för att upptäcka när jag stoppade om Siri att hennes blöja hade läckt. Allt var blött så klart, till och med madrassen, frottéskyddet hade halkat bort. Stefan lyckades byta blöja och pyjamas medan Siri fortsatte sova å sen fick Siri sova mellan oss resten av natten. Jag flyttade över till Siris juniorsäng efter ett tag. Denna gången var det dock inte Siri som gjorde att jag hade svårt att somna =)

Nu börjar BB - bäst att runda av =) Bilder kommer som vanligt vid ett senare tillfälle =)

   
Siri manekängar i mitt nattlinne =) Sen bilder från helgens tur till lekparken.

       
Jag å lill-palten =) Sen mitt lilla pyssel upphängd å klar, blev visst en Sirihylla =)

 
Cornelia å Siri från kyrkisavslutningen i Borgarparken idag (onsdag).

På återhörande!

/Sara




Kommentarer
Postat av: Stefan

Måste ha varit lill-palten som sparkade och störde skönhetssömnen för jag sov då iaf

2011-05-11 @ 22:18:23
Postat av: Anonym

Nämen, när kommer bebisen egentligen? Du måste hålla oss uppdaterade regelbundet nu! Kram!

2011-05-18 @ 08:12:02
Postat av: Camilla

Det var jag som skrev kommentaren, glömde namnet. :-)

2011-05-18 @ 08:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0