Födelsedag och annat

Har varit fullt upp den senaste tiden, har inte varit nått speciellt direkt, förutom Siris födelsedag igår, men dagarna har gått ändå å vips så har det varit kväll och återigen inget bloggande den dagen. I alla fall, här är allt bra, förutom att jag till sist åkte dit på förkylningen som härjat här i huset. Eskil är fortfarande snorig, eller kanske det är andra omgången. Jag trodde jag skulle klara mig, men icket! Kanske har det att göra med att jag var ute på vift tre dagar förra veckan och träffade på en massa nya baciller =) Var på jobbet en heldag, kurs på ett nytt instument. Stefan var hemma för första gången med båda barnen själv en heldag och det hade gått alldeles utmärkt. Nog för att han nästan var tvungen att byta om själv efter att ha fått på båda ytterkläderna! Men det händer även mig =) Sen på onsdagen var det kvällsaktivitet med jobbet, inforamtion för vår panel och fika. Misstänker att det var under denna kväll jag blev smittad!!! Var väldigt trevligt att få se alla och sen passade vi på att gratulera vår kollega som fyllt 65 i höst! Grattis igen Ingegerd! På torsdagkväll var det återigen dags för en trevlig tillställning i jobbets regi, tre rätters middag! Var supergott och trevligt sällskap - så sånt tar jag gärna mer av! =)

Mer då, har stökat inför advent å Siris födelsedag. Möblerade om i hennes lekhörna på lördagkväll och satte upp ett lekkök åt henne. Gjorde det då, så Stefan också skulle få vara med och se hennes reaktion. På söndagmorgon när hon kom ner så stod allt där, först såg hon det inte riktigt, men sen när hon upptäckte det så blev hon alldeles lyrisk, slutade med att hon stod och hoppade nästan =) När man ser nått sånt, då värmer det i hjärtat! Gotjejen!


Siri och Eskils nya lekhörna =)

Senare på söndag så kom det kalasgäster, Siri verkade ha så skoj och livat blev det allt där ett tag, trots att det bara var fyra barn och så Eskil förståss =) Senare på kvällen kom familjen Hallgren-Engman med pizza till middag å sen mer tårta efter det. Passade även på att dricka lite glögg, var ju trots allt första advent ju! Siri fick en egen dator, en som man tränar bokstäver på blanda annat, pennor och Nicke Nyfiken bok. En trött tjej somnade rätt så snabbt sen på kvällen! Eskil med, men han vaknade som vanligt efter ca 1 timme och var lite svår att natta om.


Kalasgäster fikar! Å Siri får hjälp att öppna paketet från Cornelia.

Igår, på Siris födelsedag, så började vi med att besöka BVC. Siri väger 11 kg och är 86 cm lång, är ganska lång för sin ålder faktiskt, men inte direkt tung =) Éskil däremot är en medelkille, både på längd och vikt, väger 7880 g och är 69 cm lång, som Siri när hon var ca 10 månader =)

Efter middag kom allt främmen, farmor, farfar, båda farbröderna och kusinerna å även gammelfarmor kom! Blev massor med paket, vilket hon iår hade ro att sitta å öppna, för det mesta i alla fall =) Fika blev det också och dagen till ära hade jag försökt mig på att göra Pippi på tårtan, inte världens snyggaste, men Siri såg vem det var i alla fall =) Å god blev den åtminstone =) Siri fick Pippikläder, Skrållan, keyboard och gitarrr och sen en massa små å stora paket av oss, blanda annat PippiDVD, böcker, kläder, plastglas m.m Städgrejer gav mormor å morfar, vilket blev en hit tillsammas med Pippi sakerna, keyboarden och Skrållan! =)

     
Siri blåset ut ljusen, öppnar paket och städar =)

Lyckade födelsedagsdagar, men det roligaste är ju att se hur roligt Siri tycker att det är och hur glad hon blir! Vad vore livet utan barn, när man en gång vet hur det är?! Älskar er mina gotroll! Å dig med Stefan! =)


Kort taget på födelsedagsförmiddagen!

Kyrkis hann vi på idag, ja Siri vakna 6, men jag hade ingen lust att kliva upp då. Eskil vakna också då, men somnade om runt 7 och sov till 8. Jag å Siri hoppade mellan soffan och sängen fram tills dess =) Siri har blivit så duktig på att hänga med i alla sånger, både vad gäller text och rörelser. Jag har än inte hört henne sjunga nån hel sång, men jag tror nog att hon skulle kunna det. Innan vi gick hem idag så bestämde vi fikaträff med en annan familj som går på kyrkis, de kommer till oss på fredag, ska bli skoj. Det är två tjejer, 3 och 5 år och de har även en lillebror, som inte ens är 1 månad! Bra att det kommer lite folk å fikar, blev lite över sen kalaset nämligen! =) Men det är ju så kul att baka, men sen är det ju bra om det blir uppätet också =)

Just det ja, får ju inte glömma bort att Eskil har hunnit bli 6 månader sedan jag bloggade sist =) Vad tiden går snabbt. Två tänder har tittat fram, han sitter numer stadigt och har till och med börjat resa sig mot lägre saker. Satt idag i spjälsängen och bet på kanten! Dags att sänka den vilken dag som helst. Han äter vanlig mat till lunch, men verkar vara lite kinkig vad gäller maten. Idag fick jag lura i halva portionen genom att ta varannan tugga efterrätt =) Han äter gröt på kvällen och har börjat få välling ibland. Nätterna har den senaste veckan blivit bättre, vaknar nu oftast bara för att äta var tredje timme, om han inte ammar, då vaknar han efter 2 timmar oftast. Betydligt bätter i alla fall än hur det har varit de senaste två månaderna med ätning varannan timme och omnattning varje timme! Eskil ålar runt i hela huset, far iväg på långa upptäcksfärder, men favoritplatsen är nog dörrmattan och speciellt om det finns skor att sätta tänderna i där =) Annars så kan han allt dra ner en sko eller två från skohyllan =) En go och glad krabat är han då allt, precis som syrran var och är! 

     
Eskils två tänder syns när han skrattar =) Sen var det majskrokspremiär på 6 månadersdagen! En sittande Eskil å en klättrande Eskil =)

Nä, dags att väcka Siri, inte bra om hon sover för länge så här på eftermiddagen! Bilder kommer sen, när jag har tid att lägga in dem =)

På återhörande!


Just det ja, vi har ju blivit husägare för andra gången, tur att det var ett lite mindre hus denna gång! =)

/Sara

Kommentarer
Postat av: moster

Fina bilder! Å grattis igen Siri! :) jag måste nog också ta mig i kragen å uppdatera min blogg.. Fast det får nog bli när vi ha fått köksön. ;) kramar

2011-11-30 @ 00:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0