Födelsedag

Så var man ett år äldre då =) Kommer ihåg hur det kändes när man var liten, spänning och förväntan =) Nu för tiden så är det inte lika spännande =) Men roligt är det i alla fall att få bjuda på fika! Gillar nämligen att baka å en födelsedag är ju perfekta tillfället att få baka och testa göra många nya olika sorter =) I år blev det Leilas woopies och en egenkomponerad tårta i ett lager. Och på tal om bakning, vet ni vad jag fick av man å barn?! Jo, en Kitchen Aid!!!! Drömmen! Tack så mycket! Så nu står den så röd å fin å glänser i köket. Måste nästan testas direkt imorgon! Stefan ringde när han var på stan tidigare idag och bad mig välja 1, 2 eller 3. Jag tog 2 och bakom den siffran gömde sig min röda fina assistent! Bakom 1 var det, fick jag senare veta, en symaskin och 3:an var en surfplatta. Så jag gjorde rätt val! =)


Stefans familj har varit förbi i omgångar å grattat och fick passande nog bakböcker och sen ett presentkort. Tackar! Fick en jacka av mamma å pappa tidigare, tack igen! Har även hunnit med kyrkis på förmiddagen och barna sov faktiskt en hel timme samtidigt efter lunch. Så det har varit en riktigt bra dag!

I lördags så for vi som sagt till Gävle å Valbo. Införskaffade lite saker på IKEA som ska ställas in i lekhörnan här nere lagomt till Siris födelsedag. Halva reapriset på skor slutade med att Siri fick med sig 3 par hem. Hon gillar verkligen skor och dessa får hon på sig själv med, så tänker att det blir till att traska runt i dem här inne framöver. Siri fick även sin första glasspinne på IKEA! Glass har hon ätit förut, men bara i tallrik, men det gick hur bra som helst att äta glass på detta viset - hon slukade hela! =)
   

Farsdag firades i söndags. Stefan fick en blomma av sina barn å en deo =) Ringde och gratulerade min pappa, som hade blivit firad på IKEA i Haparanda på lördagen =)


På Eskilfronten händer det saker, som alltid =) I söndags tittade första tanden fram, nere. Sen igår kom den andra upp, nere den med! Så nu är det till att ta bort saker som man inte vill ha bitmärken på, som Siris lilla handväska, vilket är Eskils favvosak att tugga på! Han börjar bli stor vår lilla pojk! =)
 
Eskil blev lite väl pigg efter ett blöjbyte på kvällen, så det var inte läge att gå å natta honom direkt - så passade på att ta lite kort istället =) Sen ett bra exempel på ett barns fantasi, för ni ser väl klart å tydligt att Siri rider på Lilla Gubben?! =)

På återhörande alla!

Kram på er!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh nu blir jag avis, jag vill också ha en kitchen aid! :-) Grattis än en gång!

2011-11-19 @ 08:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0