En sån dag

Idag är en sån dag när inget verkar gå som man vill! Började i och för sig bra, med att Siri sov till 8, Eskil vakna 7, så hann ge honom mat och klä på honom, dessutom hann jag duscha och allt detta innan Siri vakna. Men sen slutade flytet. Har försökt få Siri att vila två gånger nu, men har inte lyckats. Kanske beror det på att Eskil har varit vaken hela tiden, men han var nära att somna en gång, men då kom syrran å undrade varför han låg så tyst å lugnt! Sen var han vaken igen! Eskil har alltså inte heller sovit så mycket, somna en kortare sväng på förmiddagen, men borde sova mer! Båda barna snorar å Siri är lite rosslig i halsen. Hon vaknade när vi la oss igår och var ledsen, men somna om direkt hon kom till vår säng. Eskil har vaknat med ca 2-3 h mellanrum inatt, som vanligt alltså, fick ersättning mitt i natten och somna faktiskt om inom 30 minuter då, brukar oftast ta 1h! Just det är mitt dilemma. Om jag går upp å ger honom ersättning efter amning, så är han oftast vaken ca 1h, men å andra sidan går det då 3h mellan matningarn. Ammar jag honom bara, så somnar han om direkt, men då vaknar han efter 2h och vill ha mat. Han har börjat få en hel portion gröt på kvällen och fylelr på med ersättning målet innan jag går och lägger mig, men han har ännu inte sovit längre än 3,5h innan han vaknat å varit hungrig igen - har ett matvrak till son tror jag allt!

Eskil har börjat åla! Det går inte så snabbt, men nu håller han sig inte bara på filten på golvet. Ser han nått, nån leksak eller ett bordsben eller nått annat intressant, så tar han sig dit! Tänk vad tiden går snabbt! Siri var drygt 7 månader när hon ålade, så där var Eskil lite snabbare. Han har klarat av några olika smakisar, som potatis, blomkål, majs och ärtor och allt har gått ner av bara farten! Likaså med gröten, så än så länge följer han i syrrans spår vad gäller maten, gapar för allt å snabbt ska det gå =)

Förra veckan var vi ute med kyrkis i lekparken. Eskil drog till med att sova 1,5h dagen till ära, vilket inte skadade för då kunde jag busa med Siri! Märkte  att det nu också går att släppa henne lite fritt, hon springer inte bara iväg, kommer till och med till mig ibland bara för att kolla läget liksom. Det är stor skillnad från bara i somras, då man var tvungen att vara henne hack i häl hela tiden!

Jag ägnade helgen åt att putsa fönster, vilket såg ogjort ut imorse när vi steg upp å såg solen ligga på! Det regnade nämligen igår kväll och tror ni inte att det slog mot alla nyputsade fönster! Jaja, vet ju att de är putsade i alla fall! Nu ska bara gardiner upp. Hade tänkt byta, men måste sy till dem lite först och det var det jag hade tänkt hinna med nu idag, men som sagt så ville barna nått annat!

Få se hur det blir med att ta sig ut denna vecka, med tanke på näsorna som rinner. Är inte kul att vara uppi en massa andra bara då i alla fall å smitta ner dem. Fast ut på promenader får vi se till att ta oss för, för att var inne hela dagarna det blir ganska drygt i lämgden!

Nä, dags att börja tänka på att sätta på potatis. Stefan gjorde köttgryta på renstek igår, så den biten är redan klar!

 
Bäst att syrran börjar plocka undan sina saker hon är rädd om, annars hamnar de i Eskils mun =) Syskonkärlek!

Ha en bra vecka!

På återhörande!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0