Höststök å spjälsängsrutiner

Här har det gjorts höst i helgen, klippt ner blommor och buskar, friserat rosorna, tagit upp morötterna och potatisen. Nu är det bara utemöblerna som ska in, eller det som är kvar av möblemanget, hälften är redan under tak =) Var sol å härligt i helgen, dock inga 20 grader som i slutet av veckan, men härligt höstväder i alla fall. Var ute alla ett tag på söndagen, men sen började det regna så det blev bara jag kvar - jag, rabatten å en massa ogräs =) Men efter jag hade hållt på ett tag så var där inget ogärs kvar heller =)

Är nu fjärde natten i rad som jag nattar Eskil i spjälsängen! Har gått över förväntan faktiskt, 20 min har det tagit utom i förrgår, då det tog 1,5 h! Men man kan ju inte ge upp när man väl börjat! =) Har inte gett så mycket ersättning de senaste dagarna, men så har han ätit varanna n timme under natten - vilket inte är helt idealsikt! Med mjölkstockningen gick det bra föresten - knäölarna var borta på morgonen sen! I alla fall, gav ersättning efter amning igår innan jag la mig å då gick det drygt 3 timmar innan han vakna igen, men sen orkade jag inte gå upp å göra iordning nappflaskan nått mer, så då blev det istället att äta varannan timme innan det var morgon klockan 7. Så inatt ska jag försöka ta mig i kragen å orka gå ner å fixa ersättning - det gör ju toligen att både jag å Eskil får sova nån timmer längre och det kan det ju vara värt!

Idag har vi inte gjort så mycket, dåligt väder på förmiddagen och sen sov Siri faktiskt 2 h! Var ute en sväng, Siri fick gunga, vilket hon gjorde i kanske 20 minuter =) Var sen ute på våran tomt ett tag, medan Eskil sov. Han har varit väldigt dålig på att sova den senaste tiden, igår bara 40 minuter på hela dagen! Idag har han faktiskt tagit igen det lite, men skulle inte kalla honom nån storsovare direkt. Tur är i alla fall att han sover relativt bra på natten.

Till veckan har vi inga speciella planer, kommer om allt vill sig med barna, gå på kyrkis två gånger, men sen är schemat helt blankt =) Hoppas på bra väder och fina promenader! Helst med Eskil i vagen då å inte i selen =)

Dags att ta tag i disken, roligt värre! =)

     
Siri provar min mössa å är ivrig att få titta på hur kortet blev, så jag måste snurra för att hinna fånga henne på bild =) å Eskil har redan önskat sig en egen mobil! =) Sen kort från våran utedag i söndags, Eskil trivdes bäst om han fick sitta upp i vagnen! 

På återhörande!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0