Upp å nervänd dag!

Dagen började med att Eskil inte sov så bra, eller han sova väl, men vaknade varannan timme ungefär. Sen tyckte han att det var läge att vara vaken mellan 4 å 5! När han äntligen hade somnat, så vaknade han igen 5.30 när Stefan steg upp. Om det var han eller Siri, som kommit trippandes över till vår säng, som väckte honom vet jag inte, men vaken var han och så även Siri! Å inte ville de sova heller, Siri kanske till en början, men det ville då rakt inte Eskil! Gav upp 6.30 då vi gjorde morgon. Siri fick ett morgonbad dagen till ära =)

Eskil somna faktiskt runt 9 sen å sov 1,5 timme! Skönt! Siri tog det rätt lugnt på morgonen, Krille kom förbi, sen även farmor en sväng. Somna ganska direkt när vi gick upp för att vila runt 11. En hemsk mamma kom sedan och väckte henne före 12, för att hinna äta lunch innan kyrkis, men det var inte populärt, varken väckningen eller lunchen! Fick ta med maten å bege oss. På kyrkis gick det bra, förutom att Siri hade myror i brallan å inte hade lust att vara med å sjunga idag! Jag fick till å med avlastning ett tag under fikat, en av ledarna bar runt på Eskil. Jag satt ner i soffan, hade gett Siri mat å fika, tagit fika själv å skulle just dricka mitt kaffe, när jag tänkte att det var ju nått som inte stämde! - Just det ja, Eskil! =) Men han hade det så bra i Gudruns famn! =) Men det kändes bara så konstigt där ett tag, att jag satt i lugn å ro och kunde fika! =)

Stefan plockade upp oss efter kyrkis, åkte å handlade, hade en trött Siri med oss. Hemma sen så blev det middag och en ännu tröttare Siri började snart fråga efter "nänning" - välling. Höll ut till 18.45, somnade nästan medan Stefan läste gonattsagan. Jag hade inte lika lugnt med Eskil. Han sov inte så mycket idag heller, var nog övertrött, hade några gallskriksperioder på kvällen och den killen kan verkligen skrika! Usch, man känner sig så maktlös när inget hjälper, inte ens amning funkar ibland! Han somna tillslut runt 21 i alla fall!

Så det var den långa dagen, mycket grin och lite sova. Nästa gång det blir såhär tokigt med sovning innan kyrkis, så tror jag att vi hoppar över det den dagen!

Ny dag imorgon och kanske blir det inte lika tidigt då! =)

På återhörande!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0