Gräsänka å bilutflykt

Imorse, eller tidigt i ottan, runt 4 åkte Stefan mot Karlstad. Han kommer hem imorgon runt 17-18, så detta är första natten jag å barna är själva!

Morgonen började först runt 8, Siri vaknade innan Eskil, som i och för sig åt 7.30, men sov vidare sen. Hann göra Siri klar för dagen, innan jag släppte in henne för att väcka lillebror =) Dåligt väder, grått å trist, var det på förmiddagen, men sen efter lunch sprack det upp och blev faktiskt runt 21 grader i skuggan och strålande sol. Eftersom Stefan har hyrbil, så har jag bilen i två dagar nu, så jag packade in barna i bilen och begav mig mot jobbet å Ström. Var en sväng in på A&H påvägen, Eskil i selen och Siri fick hålla handen. Å hon var så snäll inne i affären, höll min hand hela tiden och gick utmed mig å kollade! Stor-tjejen!

Kom till jobbet runt 13, med två sovande små troll. Siri fortsatte sova i vagnen, men Eskil vaknade nästan direkt vi kom in. Pratade å fikade å fick se en fungerande "Eskil". Ska bli roligt att komma tillbaka till jobbet sen å bekanta sig mer med honom =) Väldigt trevligt också att få uppdatering om vad som händer å sker! =) Påväg hem sen så svängde vi in till Ingegerd. Hon hade så skönt på baksidan där hon satt å njöt i solen på altanen sin. Siri fick springa runt på gräsmattan å gjorde livet lite jobbigt för en grannkatt som är väldigt mycket hos Ingegerd, kanske han inte kommer tillbaka på ett tag nu =) Tur ändå att katter inte bryr sig så mycket om det är barn som vill leka med dem =)

Hemma sen så blev det middag å Eskil fick smaka palsternacka idag, å han smackade på som vanligt =) Kunde ju inte låta dagen gå utan att gå på en promenad. Gick ner till hamnen, men trodde där ett tag att det inte skulle bli nått. Verkade nämligen som om det bara var jag som ville gå ut =) Båda lugnade dock ner sig och det blev en rätt trevlig promenad tillslut.

Till kvällsmål fick Eskil en hel smakportion gröt, vilket slank ner alltihop å jag tror att han hade kunnat äta mer också. Det känns väldigt bra att det fungerar med maten. Har fått ge ersättning en gång idag och fyllde på inatt också efter det han varit vaken 1 timme. Men dessvärre så tror jag att jag har början till mjölkstockning! Hoppas inte det blir värre bara, så nu inatt blir det nog heller snuttning än ersättning!

Nattning av Siri gick bra, tog ca 40 min, var bra med tanke på att hon var rätt pigg ändå när hon skulle lägga sig. Tyckte att det var läge när nattning när Eskil just ätit och somnat. Flyt hade jag sen också, för just som jag kom ner efter att ha lagt Siri, så vaknade Eskil till! Gick att söva honom direkt och han hann inte väcka syrran!

Det var den dagen det! Disken avklarad och jag har till och med duschat! Nu ska jag sjunka ner i soffan å invänta nästa matning! =)

 
Det är rätt fint i hamnen å mina barn är finast i världen! (Och ja, det var 17 grader ute, men Siri ville ha mössan på, Eskil dock hade visst inget val =) )

På återhörande!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0