Målet är nått!

Vågen visade ikväll 56,0 kg - vilket innebär att målvikten redan är nådd! =) Å detta är en månad innan utsatt måldatum, så det är bara att fortsätta å se vad det står för siffror om en månad då! Satte ju målvikt utifrån den vikt jag hade innan jag plussade, men detta är inte riktigt vad jag vill väga, ca 2 kg till ska bort. Sen kommer ju den stora utmaningen, att bygga lite muskler igen. Just nu är det mest viktnedgång som gäller, men vill ju få tillbaka lite muskelmassa också, men det får komma sen, kanske till hösten när jag börjat jobba å kan utnyttja gymmet under lunchrasten. I alla fall, centimetrarna försvinner också, sakta, men det går åt rätt håll!

Vecka       Vikt       Minskning(kg)    Mått(cm)
                                                    Mage      Stuss     Lår
Start         62,0                              86          99         59
1              60,2         1,8                  
2              59,5         0,7                  
3              58,7         0,8                  
4              57,9         0,8                 82          94         57
5              57,5         0,4
6              57,1         0,4
7              57,0         0,1
8              56,0         1,0                 80          93         55

Under veckan som har gått så har vi åter varit på våra kyrkisgrupper, dock så fick Stefan gå i tisdags. Jag var nämligen på jobbet halva dagen. Blev bjuden på lunch också, gott å trevligt! Fick även lite jobb gjort såklart =) Siri har varit jätteduktig denna vecka på att sitta still i ringen under sångstunderna på kyrkis. Det är inte alltid hon är det, har nog för mycket myror i brallan =) Hon har även börjat vara utan blöja delar av dagen ibland och en dag gick hon självmant på pottan två gånger! Vår tjej håller på att bli riktigt stor! Eskil då, ja han kan man nog säga började gå denna helg! Nu traskar han definitivt mer än vad han kryper och går långa sträckor! Han har fått börja äta själv vissa mål och det går över förväntan faktiskt! Riktigt duktig är han på att stoppa i sig små matbitar! 7:e tanden har kikat fram, nere kom den!

Stefan snickarar på med räcket till altanen, men det har blivit fördröjt endel med tanke på att det har snöat några dagar denna vecka!

Jag har börjat planera inför bakningen till Eskils 1 års dag, i tanken i alla fall =) Är ju så skojigt nu när jag har upptäckt sockerpastans roliga värld och med en spritspåse så kan man ju hitta på en massa kul! Få se vad det blir! =)

Mer då, var på badhuset hela familjen i lördags igen och det var lika roligt denna gång. De har bara helgöppet april ut, så det gäller att vi passar på! Var även på gympan i torsdags, Eskil fick också följa med denna gång. Nu ikväll har jag varit väldigt duktig, har deklarerat, ansökt om föräldrapenning, ansökt om reducerad fackavgift, lagat kläder och tagit en sväng i tvättstugan! Är så skönt när man får vissa saker gjorda! Just det ja, idag blev det premiär för Eskil i Emmaljungasittvagnen =) Jag å barna tog en promenad på morgonen, men sen gick vi alla ut på eftermiddagen å tog då varsinn vagn. Blev att pausa i stan på Waynes, vilket sedan ledde till att jag å Stefan skippade middagen! =) Våra mackor var rätt rejäla om jag säger så! Siri åt en muffinsbulle, rätt stor den med, som det mesta på Waynes, men Siri påstod hela tiden att det var en liten bulle =) Hon satt även å pratade med tjejerna vid bordet bredvid å de hakade på, nagellack pratades det bland annat om. Siri visade sina ljuslila naglar, vilka målades igår som en liten muta för att klippa dem! =) Alla sätt är bra...!

 
Eskil spatserar med Siris vagn =) Sen äts det makaronpudding och plättar! Vagnen var visst helt ok att sova i!

 
Siri! Å sen får Siri äntligen såga, med lite hjälp av pappa! =)

Nä, ska kanske virka ett å annant varv på mitt pågående projekt, återkommer när det är klart =)

På återhörande alla!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0