Ska bli moster!

Nu är det officiellt - Emma å Benny ska få tillökning till hösten! Jag ska bli moster! Stort stort grattis! Ska bli så spännande och roligt. Tänk en ny liten bebis i familjen! Det gick ju så snabbt med Eskil nu tyckte man, så nu har man att se framemot att få snusa på en liten igen =) Nog för att det kanske inte hinner bli så mycket snusande innan denna bebis också blir stor, med tanke på att vi bor typ 60 mil från varandra, men vi ska väl hinna träffas några gånger under lillbebistiden =) Sen så blir det ju inte så stort hopp mellan Siri å Eskil å deras nya kusin å det är ju skoj! Blev lite trist nu i påsk, trodde att vi skulle kunna träffa delar av min släkt i alla fall, men men vi får ta det till sommaren i stället. Ska nu göra iordning en låda med mammakläder å skicka till Emma =) För för min del så kommer nog aldrig dessa kläder att användas igen, är så nöjd med de två barn vi redan har! =)

Glad påsk på er också föresten! Siri fick leta ett påskägg idag, hittade det nästan direkt, hade inte gömt det så svårt så här första gången =) Av oss fick hon faktiskt lite godis. Har inte ätit så mycket godis i sina dar än och nu fick hon mest choklad och hälften av det spottade hon ut eller så smälte det i hennes händer =) Av farmor och farfar fick barna påskägg med lite smått och gott i i form av prydnadskycklingar, hårspänne, gossedjur och halsband. Av kusinerna innehöll påsläggen mössor och majskrokar. Tackar så mycket!

Siri ville inte vara påskkärring när allt kom omkring, trots att hon varit med under veckan och provat utstyrseln vartefter den har blivit klar när jag suttit å sytt. Eskil hade hucklet på sig ett litet tag i alla fall och fräknar fick han också!

Jag har dragits med förkylningen hela veckan, har inte kunnat träna nått, men har i alla fall varit ute och gått alla dagar utom en. Räknar inte med att det har hänt så mycket på vågen imorgon, men borde i alla fall ha stått still. Nu undet påskdagarna så har det inte fuskats så mycket. Det var bara idag när vi var bjudna på påskmat hos svärföräldrarna, som det kanske blev lite fusk. Åt efterrätt och sen har faktiskt nån godis slunkit ner, men inte alls många, kanske 10 stycken sammanlagt på hela helgen! Var ju på kalas i torsdags också, Emelie fyllde 15 och jag var slasktunna till det Siri tog för sig av =)

Stefan har börjat snicka räcke till altanen. Kommer att bli superbra när det är klart. Så i sommar kommer nog altanen att bli använd mycket, nu när markisen också sitter på plats. Är bara kvar att dra elen till motorn, så vi kan fälla ut den, så i helgen får Stefan inte bara vara snickare, utan elektriker också =)

Just det ja, får ju inte glömma att även gratulera Skellefteå AIK till vinsten - nu är de i final! Väldigt spännande tycker både jag och Stefan, en av oss kommer att jubla hur det än går i finalen. Han håller nämligen på Brynäs! =)

     
Har virkat igen, nu en muffins =) Sen blev det lite påskpyssel. Ett alternativt påskkort! Gjorde fågelbon av cornflakes blandade med smält choklad. Sen gjorde jag ägg av sockerpasta i olika färger och slog in det tillsammans med en kyckling i cellofan! =)

     
Eskil som står och håller i hucklet, vilket han just tagit av sig! Siri poserar på påskafton och sen en bild tagen just efter det hon hittat sitt påskägg! =)

Hann ju vara ner på stan en sväng idag med ju! Införskaffade mig ett par Reebok EasyTone. De är utformade för att stäka musklerna i rumpa, lår och vader - sägs det! =) Är inte vetenskapligt bevisat egentligen, men tanken bakom skons utformning bygger på samma princip som träning på BOSU-bollen (en halv balansboll), alltså att öka instabiliteten - vilket i sin tur aktiverar mer muskler för att motverka denna instabilitet! Jag ger den en chans i alla fall och är väldigt sugen på att testa. Jag har nu blivit avrådd att springa på ett tag! Skrev om det tidigare, att jag dras med komplikationer från graviditeterna och det jag har fått med på köpet efter att ha fått två superfina barn är även ansträngningsinkontinens! Är inte roligt alls, eftersom jag verkligen gillar att springa, men men det finns ju hjälp att få och till att börja med så är det bara att lägga allt krut på knipövningar =) Vad gäller träningen så är det powerwalks som står på schemat och tänkte att dessa skor kan göra det lite roligare =) Kan ju även cykla och sen till vintern åka skidor, men hoppas verkligen att jag även kommer att kunna springa igen sen!

Reebok EasyTone Trend
Mina nya dojor, fast jag har ett par svarta med lila detaljer =)

Nä gott folk, ska nog fortsätta denna påskafton med att virka lite framför TV'n, sen blir det nog sängen rätt så snart, Eskil vaknar allt som oftast runt 6 ju =) Ha en fortsatt bra helg alla! Å ta det lugnt med allt godis =)

På återhörande!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Emma

Wehej, ja det blir spännande å se vem som bor d

är inne. :))

Vi får setill att ses i sommar, absolut! :))

Finfina kort förresten.

Kramar

2012-04-09 @ 16:55:07
Postat av: Camilla

Åh vad kul att bli moster, grattis! Det är jättekul med jämngamla kusiner till barnen, jag märker ju nu hur kul Liam och Vide har med sina jämngamla kusiner. :-)



Lät inget vidare det där med ansträngningsinkontinens, hoppas det löser sig. Har hört mycket om de där skorna, vissa menar att de funkar och andra inte. Du får göra en utvärdering sedan, har nämligen funderat på sådana skor själv... :-) För att göra promenaderna lite roligare kan jag tipsa om geocaching. Superkul! :-)

2012-04-09 @ 22:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0