Underbart väder!

Helgen har varit helt underbart härlig! I söndags packade vi ner engångsgrillen och begav oss till den stora lekparken, grillade korv till lunch och busade. Stefan och Siri tog cykeln, medan jag å Eskil traskade med vagnen. Jag måste se till att fixa en cykel med stol åt Eskil, så vi kan cykla allihopa till sommaren! Var ute nästan hela dagen, fick äntligen utestolarna lackade, så nu kan man sitta utan att få vita ränder på kläderna =) Stefan snickrade klart räcket till altanen i lördags, så nu är allt klart! Bara att inviga återstår =) Utmärkt tillfälle för det kommer ju nu i dagarna i och med Valborg å 1 maj!

I lördags hann vi med att åkt ut till Sunnanbäck på middag också, firade att svärmor blivit pensionär!

Från och med denna vecka så är det slut med sovningen på dagarna för Siri! Blev ett undantag i lördags eftersom hon vaknade 5, men vaknar hon runt 7 eller senare, så går det inte att hon sover nått under dagen. Har nu 3 gånger på rad råkat ut för att hon varit vaken till runt 21.30-22 om hon sovit och det är på tok för sent tycker vi. I vanliga fall somnar båda barna runt 19-20, vilket passar vår familj väldigt bra.

Eskil har denna vecka hunnit bli 11 månader! Storkillen våran och nu kan man då helt klart säga att han går! =) Försöker låta honom äta själv en gång per dag för att träna inför hösten =) Plockmat och mackor går väldigt bra och idag så använde han faktiskt skeden lite, vet dock inte om mängderna som kom i munnen var så imponerande =)

Vikten då, det jag brukar avverka först i inlägget. Jo, denna vecka har det gått neråt, trots lite fusk vad gäller fika. -0,4 kg! Kanske, kanske kan jag nå mitt nya mål, 54 kg till Eskils 1 års dag! =)

Återkommer med bilder sen när jag har kameran i närheten. Nu ska jag se lite TV innan det är dags att sova.

Ha en bra vecka alla!

På återhörande!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

En kompis på facebook tipsade om detta recept på tårtbotten som tydligen ska vara superbra, tänkte på dig och Eskils stundande kalas. :-) Kolla in länken http://www.mycakes.se/2011/01/hog-tartbotten.html



Blir så inspirerad av min kompis tårtor som är rena rama konstverken. Jag bara måste prova själv någon gång... :-)

2012-05-06 @ 20:24:05
Postat av: Camilla

Ja, det var alltså jag som kommenterade men glömde ange mitt namn. :-)

2012-05-06 @ 20:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0