Kom inte på nån bra rubrik =)

Ännu en vecka har passerat och det har gått bra med projekt viktnedgång! =) De senaste 5 veckorna så har jag och Stefan gått ner nästan 12 kg tillsammans, det är inte illa det =) Jag börjar närma mig mitt mål, men är inte i hamn än vad gäller centimetrarna, men det krävs nog att jag lägger på mer styrketräning för att komma dit. Försöker köra lite styrka efter cyklingen ibland, men det blir inte alls så mycket. Så snart måste jag göra ett ordentligt ryck med ett styrkeschema! Har dock dragit på mig en förkylning i helgen, så får se hur det går med träningen den kommande veckan. Vid invägningen så visade vågen -0,4 kg, sämsta resultatet hittills, men man får se det positiva - att det är minus i alla fall!


Vecka       Vikt       Minskning(kg)    Mått(cm)
                                                    Mage      Stuss     Lår
Start         62,0                              86          99         59
1              60,2         1,8                  
2              59,5         0,7                  
3              58,7         0,8                  
4              57,9         0,8                 82          94         57
5              57,5         0,4

Den gångna vecka så har vi åter varit på våra kyrkisträffar, vilka har gått i påskens tecken. Lite mer Jesusinslag än vanligt, men men det är nått man får ta. Det hör ju också till allmänbildningen att veta lite om kristendomen tycker jag. Siri hon kan sin "Gud som haver" nu också, hon knäpper till och med händerna =) vilket inte ens jag gör =) Siri är väldigt bra på att sjunga och kan nästan alla låtar som vi sjunger - man blir alldeles rörd i mammahjärtat!

Eskil han går mer än vad han kryper nu, fast han måste ha stöd, vilket är allt möjligt! Väggar, soffan, stolar, Siris dockvagn eller deras Bobby car! Han står utan att hålla i nått väldigt långa stunder nu, så träna balansen det gör han då!

     
Eskil i farten! Siri hade flätor, precis som Pippi! Eskil växer ju snart om syrran sin, men redan kan han brotta ner henne! =) Stefan har en trogen åhörare när gitarren kommer fram =)

 
Siris pyssel på kyrkis och mitt påskpynt på ytterdörren =)

Får passa på att önska alla en trevlig påsk!

På återhörande!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0