Snart börjar ju allvaret!

Denna vecka så började vardagen igen och nu för sista gången. Slut på alla semestrar och om bara tre veckor så börjar inskolningen på dagis! Fy, har det redan gått över ett år sedan jag jobbade senast?! Var föresten förbi Siri å Eskils dagis igår, bestämde dag och tid för inskolningen och fick kika runt i lokalerna samt träffa inskolningsfröken =) Det hela slutade med att Siri inte ville gå hem och Eskil traskade runt bland de andra barnen, som om han inte gjort annat! Det känns ju skönt i alla fall. Sen så kan jag inte låta bli att tycka att det kommer att bli hemskt att lämna barnen, lämna dem hos främlingar till en början. Det kommer nog inte att gå nån nöd på dem, det tror jag inte, men tycker ju att Eskil fortfarande är liten ju! Siri kan ju prata för sig å är ju inte alls blyg av sig. Det är ju inte Eskil heller, men han kan ju inte prata och göra sig förstådd på samma sätt som syrran ju! Men å andra sidan så har han ju just syrran med sig! Hoppas att de kan ta hand om varandra om det behövs!

Jaja, nog om det! Vi har ju hunnit med en hel del de senaste två veckorna. Barnens mormor och morfar var här nästan en vecka och fick mycket tid med barnbarnen =) Jag passade också på att gå till frisören då och sen så firade jag och Stefan vår 4 åriga bröllopsdag med att äta middag ute själva! Första gången sedan Siri kom! Det var väldigt trevligt och barna hade varit så snälla med mormor å morfar =) Så tack för trevliga dagar, barnvakt och grejer som barna å jag fick! =)

   
Bananpaus nere på Maln vid sjörövarskeppet =) Sen fikapaus på vår utflykt till storloppis i Bricka. Å jag med nya håret =)

Vi har även haft besök av min kompis med familj från Örebro. Hade en väldigt trevlig helg tillsammans med grillning, en massa busande och tjejsnack =) Hoppas vi ses snart igen! =)



En natt sov vi i stugan i Sunnanbäck. Stefans föräldrar har en nyrenoverd gäststuga på tomten, så det är väldigt lägligt att ta en minisemester inte ens 2 mil från ens eget hus =) De har en strandtomt också, så barna bada å sen efter middag blev det premiärtur med båt både för Siri och Eskil. Började med att ro, men sen så åkt motorn på och det uppskattades av alla =)



Förra veckan så gjorde vi en ännu kortare, avståndsmässigt, övernattning. Vi sov i tält på vår egen gård! =) Har ett väldigt stort tält, ett sånt där där man rymmer ett campingbord i. Siri å Eskil tyckte att det var väldigt roligt och spännande. Tidigare under dagen åt vi lunch i tältet och trots att det var väldigt spännande så gick nattningen över förväntan. Fick i och för sig läsa ut hela " Visst kan Lotta cykla", men efter det så somande Siri, Eskil hade redan knoppat in. Sen sov de faktiskt till 6.40, så det var inte allt för tidigt i alla fall =)

   
Eskil äter sina plättar själv ute i tältet och sen bilder på ett par nyvakna barn!

Ja, det var väl i stora drag vad som har hänt sen sist, men jag får ju inte glömma att säga välkommen hem till brorsan, som är hemma i Sverigen på en semestersväng! Han kommer förbi oss också på tillbakavägen sen, så det ska bli riktigt roligt att ses, var ju över ett år sedan sist ju!

     
Försökte få nån bra bild på mig å barnen, gick väl sådär! Sen strandbilder tagna en kväll förra veckan, när vi hade planer på att grilla på stranden, men det slutade med att vi åt på restaurangen istället. Sen blev det såklart ett kort dopp också - för barnen! =)

Nä, dags att sova en sväng!

På återhörande!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0