Första veckan!

Snart har första veckan passerat och det har gått väldigt bra! Väger mig ikväll, så resultatet på vågen får jag rapportera senare. Men jag kan sammanfatta veckan med att allt har gått enligt planerna och lite till faktiskt. Har cyklat 4 gånger, eller den 4:e blir idag faktist =) Sen har det blivit promenader varje dag, inte långa varje dag, men vi har rört på oss =) Och igår, då var jag faktiskt ute på första joggingturen på nästan 2 år! Avverkade 6 km, på en inte allt för bra tid, men nu finns det nån tid att kapa i alla fall =) Kan säga att låren värker en aning idag! =) Vad gäller kosten så har det fungerat bra också. Äter bra middagar och har nästan varje dag fått i mig lunch också =) Frukt till mellis och har bara fuskat en dag med en macaroon =) Bakade macaroons med rom/chokladsmörkräm mellan och var ju tvungen att provsmaka, innan jag tog med och bjöd dem på jobbet! Så sammanfattningsvis så borde det synas på vågen också att veckan har gått så bra! Så väntar med spänning tills ikväll! =)

Annars då. Ja, som sagt, var och hälsade på på mitt jobb en sväng i torsdags. Stefan hade ett ärende dit, så då hängde vi övriga i familjen med. Det var jättekul att titta förbi å kolla läget hos kollegorna =) Och sen fick jag en anledning att inte äta upp det jag bakat själv! =)

Vi har rännt på våra tre olika kyrkisgrupper i veckan, pysslat med plakatfärg på ena stället, så hela Siri blev omvandlad till en blå-svart-röd varelse =) Sen var det att så gräs på andra stället, men det tyckte Siri inte var så roligt, så det struntade hon i, men att sitta å klippa, rita å limma det faller henne alltid i smaken - tur att det var det i onsdags då på kyrkis i stan =)

Strålande sol har det varit hela veckan, någon dag var det runt 9 grader varmt också, lite blåsigt har det även hunnit med att vara, men barna har sovit ute nästan varje dag denna vecka. Det är väldigt skönt när de kan sova ute i det fria! Eskil har ju varit så styrig när det har kommit till det här med sovning. När han var liten bebis så var det ju alltid ett projekt att få honom att somna, så det har inte varit så mycket sova ute i vagnen för honom, men nu så! =)

Ska även passa på att gratta pappa å barnas morfar på födelsedagen, han fyllde igår så det får bli i efterskott här på bloggen! GRATTIS! =) Han brukar som sagt fylla år runt vasaloppet och när vi var barn å höll på med skytte, så brukar vi alltid vara i Malmberget/Gällivare på Lilla VM denna helg! =) Det var roligt det. En hel helg med tävlingar, massa andra sporter att titta på och eventuellt spana in nån snygg kille, övernattning på någon skola, mat i nån skolmatsal, prisutdelning i på avslutningsdagen inför alla hundra deltagare och ledare och sen så var det väl ett å annat bus man hann med =) 

Å grattis Jörgen Brink till ännu en seger!

Nu ska jag snart väcka Siri, som somnade själv uppe i sin säng runt 12, dags att äta lunch nu kanske =) Sen blir den nog att gå ut en sväng, handla å kanske en promenad, få se vad vi hinner med i eftermiddag!

På återhörande alla!

   
Eskil leker med en ballong! Sen ett kort på vasaloppsfrukosten =) Å sist Eskils nyinköpta vårdojor! =) Eskil sa att de ser ut att vara supersnabba, så vi får väl se hur snabbt det går till våren! =)

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0