Sportlovsveckan

Sportlov denna vecka. Var en större grej när man gick i skolan. Det betydde lov i en hel vecka, inga läxor eller prov =) Ljusare ute och kanske fina vinterdagar. Spenderade inte så mycket tid i slalombackarna, trots att vi har en mitt i samhället =) Har bara åkt utför två gånger i mitt liv =) och det på lånade skidor. Min bästis lånade ut ett par av sina till mig, var bara det att hon då kanske var ca 30 cm längre än mig! Så hade aningens för långa skidor =)

Andra och sista gången jag åkte var när reseprogrammet "När och fjärran" var och besökte Arvidsjaur. Alla på högstadiet och säkert fler klasser, fick helt plötsligt en frisluftsdag =) Konstigt va! Jag tog på mig mina lånade slalomskidor i storlek aningens för långa och begav mig på självsäkra ben ut och upp i backen. Kan minnas att första åket gick rätt bra. Kanske ganska långa svängar, inte allt för tvära, men ner kom jag i alla fall. Ställde mig i liftkön igen och upp i backen....eller hur var det nu igen?! -Jo, just det ja, jag råkade ju ramla i liften, fastna med benet och blev dragen uppför backen några meter innan jag lyckades lirka mig ur åbäket! Usch, känner när jag sitter här i soffan å skriver hur pinsamhetskänslorna dyker upp igen! =) Och det enda jag kunde tänka på då var - bara de inte filmar det här! =) Som tur var så dök då aldrig denna inciden upp i rutan i alla fall! =) Å sen var det färdigåkt för min del!

Jag och barna har haft fullt upp denna vecka, dock ej några aktiviteter på skidor =) Vi har faktiskt haft väldigt bra väder här, soligt och varmt, upp emot 10 grader nån dag faktiskt. Så det börjar inte finnas så mycket snö kvar, mest is. Onsdag och fredag var det kyrkis på schemat, sen var vi i tisdags och lunchade hos Elin, Irma och Axel. I torsdags så var det vi som bjöd på fika, när Ebba och Olle kom å hälsade på. Det är väldigt roligt nu när Siri börjar bli så stor att hon har börjat leka lite med andra barn. Det öppnar upp för fler tillfällen att träffa andra och hitta på saker med andra familjer. Så vi hade en väldigt bra vecka sammanfattningsvis!

Stefan var ju på kurs tisdag till torsdag. Nattningarna gick rätt så skapligt måste jag säga. I tisdags så somna Siri till och med medan jag nattade Eskil, så det blev ingen gonattsaga läst den kvällen. Sen så somna hon även själv på onsdagen, fast då hann vi i alla fall läsa lite. Hon somna medan jag var tvungen att gå å titta till Eskil. Det är så skönt att hon har börjat kunna somna själv ibland. Vissa gånger så har hon även somnat själv på förmiddagen, om hon har varit riktigt trött.

Jag då, hur går det för mig och min viktutmaning. Jo det knallar på. Har fikat vid några tillfällen denna vecka faktiskt. Fast har då oftast inte ätit något ordentligt mellis och bara stäckt mig till en bulle eller rulltårtebit, så det har nog inte gjort något på den totala kalorifronten. Har cyklat fyra gånger och gått två längre promenader. Så till resultatet:

Vecka       Vikt       Minskning(kg)     i %
Start         62,0
1              60,2         1,8                     2,9
2              59,5        0,7                     1,2

Så nu är jag i alla fall under 60 kg! =) Saker har även hänt på midjemåttet, känner det på byxorna, så det är rätt skönt det!

Helgen blev rätt lugn. I lördags så var vi och beställde en terrassmarkis! Var ett kanonerbjudenade på en av firmorna i stan, så vi slog till. Hade redan tänkt skaffa en i somras, men tyckte att det var lite mycket pengar och sen så blev det inte heller panik eftersom Eskil inte gillade vagnen direkt. Jag hade ju en tanke innan att han skulle ha det så mysigt sovandes ute på altanen och med en markis som skydd för regn och sol så skulle det ju bli perfekt. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig =) Fast nu så, nu kommer de till veckan och monterar upp den, så nu är det bara fram med utemöblerna och ta premiärfikat ute på altanen! Å Eskil kanske får en ny favvosovplats! =)

I söndags blev det lite vanligt stök, som handling och träning för mig och Stefan. Sen på eftermiddagen kom Lovisa med föräldrar och hälsade på. Lovisa som blir storasyster snart, spännande!

Just det ja, äntligen har Eskils 5:e tand tittat fram, andra framtanden. Har varit på g länge, så nu äntligen. Nu väntar vi bara på den andra sidotanden också! Han äter numer bara en gång per natt och har de senaster nätterna ätit runt 1 och sedan klarat sig till morgonen. Fast nu verkar det som om våra tidigare så snällt morgonsovande barn har bestämt sig för att det är morgon runt 6! Till mammans stora besvikelse!

Nä, dags att slöa i soffan en sväng, innan det är dags att sova. Nu är det ju riskabelt att vara uppe å nattsudda för min del! Är ju ganska skönt om man får sova några timmar per natt! =)

   
Bus-Eskil, påväg att dra ner vattenkannan från fönsterkarmen. Siri djupt koncentrerad på att spika, vilket hon tycker är väldiugt roligt. Eskil gillar även att klättra, brukar stå på den svarta legolådan. Sen en annan favorit just nu är att stå i lära-gå-vagen! =)

På återhörande alla!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0